Image Alt

Circuittraining (HIIT)

Circuittraining (HIIT)

Circuittraining is een trainingsvorm waarbij het gehele lichaam getraind wordt. De training is opgebouwd uit verschillende oefeningen.

Voordelen circuittraining (HIIT):

  • het is gevarieerder dan de reguliere fitness;
  • het is ook geschikt wanneer u een blessure of beperking heeft;
  • het is beter vol te houden en af te stemmen;
  • er is maximale begeleiding;
  • Goeie fatburner.

De oefeningen

Bij het circuit worden verschillende oefeningen uitgezet waarbij het gehele lichaam getraind wordt en die per week variƫren. De oefeningen worden gedurende 30-60 seconden uitgevoerd waarna er doorgeschoven wordt naar het volgende onderdeel. Zo worden er in totaal 8-10 oefeningen uitgevoerd waarbij armen, benen en romp afgewisseld worden.

Voor wie is circuittraining geschikt?

De circuittraining is zowel geschikt voor de beginnende als de ervaren sporter omdat de oefeningen per individu zwaarder of lichter gedaan kunnen worden.

Begeleiding

De training wordt begeleid door een ervaren personal trainer die bij elke sporter kijkt of de oefeningen op de juiste manier worden uitgevoerd. De personal trainer zal feedback en tips geven gedurende de les. Tevens wordt er rekening gehouden met eventuele blessures of klachten.

Meld je aan voor een GRATIS en vrijblijvende proefles!